23 Ιουλίου 2015

Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ο μαγικός κόσμος των παραμυθιών, μέσα από τις εικαστικές τέχνες»




38ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΤΙΤΛΟΣ : “Ο ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ”

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί :
Α.  Αγγελική Ρεστέμη
Β. Μαριάννα Αγαπητού
Γ.  Ευσταθία Τζελάτη
Δ. Βασιλική Κανέλλα
Ε. Βασιλική Μπέλεχα


ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
1. Να αναπτύξουν τη γλώσσα, εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους και την αφηγηματική τους ικανότητα και να βελτιώσουν το γλωσσικό αυθορμητισμό.
2. Να συμμετέχουν σε συζητήσεις, να διηγούνται, να αφηγούνται, να περιγράφουν και να επιχειρηματολογούν  καλλιεργώντας την κριτική τους σκέψη.
3. Να δημιουργούν τις δικές τους ιστορίες με αρχή, μέση και τέλος τηρώντας τη σωστή αλληλουχία των γεγονότων.
4. Να καλλιεργήσουν τη φιλαναγνωσία μέσα από την ανάγνωση πολλών βιβλίων. 

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

1. Να κάνουν αντιστοιχήσεις , να αριθμούν και να απαριθμούν.
2. Να συγκεντρώνουν, να οργανώνουν και να επεξεργάζονται δεδομένα.
3. Να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν τη χρονική ακολουθία.
4. Να κάνουν υποθέσεις και να επιλύουν  προβλήματα.

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

1. Να γνωρίσουν το φυσικό περιβάλλον των ζώων (γουρουνάκια, λύκος) και την έννοια του οικοσυστήματος.
2. Να έρθουν σε επαφή με φυσικά υλικά(ξύλο, άχυρο, φύλλα κτλ).
3. Να ανατρέψουν το στερεότυπο του κακού λύκου γνωρίζοντας τη θέση του στο φυσικό του περιβάλλον.

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ

1.  Να καλλιεργηθεί η αισθητική αντίληψη, η δημιουργικότητα και η φαντασία.
2.  Να πειραματιστούν με υλικά και να εκφραστούν εικαστικά.
3.  Να γνωρίσουν έργα ζωγράφων .
4.  Να δραματοποιούν ιστορίες ως δημιουργοί, θεατές και ακροατές.
5.  Να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση.

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

1. Να αντιληφθούν  τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή ως εργαλείο διερεύνησης και αναζήτησης πληροφοριών.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

·  Θεματική προσέγγιση με βιωματική και ενεργητική συμμετοχή των νηπίων.
·  Ομαδοσυνεργατική μέθοδος.
·  Διερεύνηση πρότερων γνώσεων.
·  Σχεδιασμός εκπαιδευτικού έργου.
·  Υλοποίηση προγράμματος.
·  Αξιολόγηση και αυτοαξιόλογηση.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Διαβάσαμε το παραμύθι "Ο Πύργος των Παραμυθιών" με ηρωίδα την Κα Φαντασία και ζητήσαμε από  τα παιδιά να την ζωγραφίσουν.




Στη συνέχεια αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη γωνιά "Ο Μαγικός κόσμος των Παραμυθιών"  βασιζόμενοι στο περιεχόμενο του βιβλίου (κατασκευάσαμε την Κα Φαντασία – κούκλα από μπάλα φενιζόλ , τον πύργο των παραμυθιών από χάρτινα ποτήρια και τις σημαίες που ζωγράφισαν  ένα σύμβολο σχετικό με το είδος των ιστοριών που θέλουν να ακούσουν).




Αναπαραστήσαμε την  ιστορία, γεγονός που κινητοποίησε τα παιδιά να καλέσουν την Κα Φαντασία στο σχολείο μας, γράφοντας   μια πρόσκληση .


Η Κα Φαντασία "βρίσκει" το μπαλόνι , αποδέχεται την πρόσκληση μας και την άλλη μέρα βρίσκουμε  μέσα στη τάξη μας το κουτί -παραμυθοβαλίτσα .


    Ένα παιδί που γνωρίζει ανάγνωση, διαβάζει  το γράμμα της Κας Φαντασίας  που μας προτρέπει  να ανοίξουμε το κουτί και να επεξεργαστούμε το περιεχόμενό του (το παραμύθι "Τα 3 Γουρουνάκια", καπέλα ηρώων, φυσικά υλικά και εργαλεία).




Καταγράφουμε τις ιδέες των παιδιών σχετικά με το τι μπορούμε να κάνουμε με το δώρο της Κας Φαντασίας, τις  ζωγραφίζουμε και τις κάνουμε βιβλίο




Με αφορμή το περιεχόμενο του κουτιού και τις αρχικές ιδέες των παιδιών πραγματοποιούμε τις εξής δραστηριότητες :


Διαβάζουμε το παραμύθι "Τα 3 Γουρουνάκια " και δραματοποιούμε την ιστορία.


Παίζουμε και επεξεργαζόμαστε διάφορα φύλλα εργασίας Γλώσσας και Μαθηματικών 






 και στη συνέχεια υλοποιούμε ομαδικές κατασκευές με φυσικά υλικά (Κατασκευή σπιτιών των 3 γουρουνιών).



Κατασκευάζουμε αυτοσχέδιες κούκλες και παίζουμε κουκλοθέατρο






Φτιάχνουμε το δικό μας πίνακα ζωγραφικής με τίτλο : “Τα 3 γουρουνάκια”




Θέτουμε τον προβληματισμό “Τι θα γινόταν αν ο λύκος ήταν καλός;”, διαβάζουμε το παραμύθι "Τα 3 μικρά λυκάκια", καταγράφουμε και ζωγραφίζουμε ομοιότητες και διαφορές των 2 παραμυθιών και τέλος τα παιδιά δημιουργούν δικό τους βιβλίο με τίτλο "Τα 3 γουρουνάκια και ο καλός λύκος".


Φτιάχνουμε  παζλ, παίζουμε επιτραπέζιο, τύπου φιδάκι και χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο για να παρακολουθήσουμε γνωστά παραμύθια και τραγούδια με ήρωα το λύκο




Ανατρέποντας λοιπόν το στερεότυπο του κακού λύκου, εμπλουτίζουμε τη βιβλιοθήκη της τάξης, μαθαίνουμε πληροφορίες για το φυσικό του περιβάλλον διαβάζοντας την παιδική εγκυκλοπαίδεια "Ο λύκος", δημιουργούμε αφίσα με τα δικαιώματα ενός καλού λύκου και κατασκευάζουμε με χάρτινα πιάτα το λύκο.




Προκύπτει  συζήτηση για την προστασία του δάσους,  που ζει ο λύκος και φτιάχνουμε κολάζ με το δικό μας δάσος και τα ζώα που ζουν  σ’ αυτό.



Η κ.Φαντασία μας επισκέπτεται δεύτερη φορά για να μας εφοδιάσει με υλικά (Παραμύθι “Λύκε-λύκε σ’αγαπώ”, παλέτα, πινέλα, τέμπερες)   για τη σύνδεση της φιλαναγνωσίας με τις τέχνες.



Διαβάζουμε την ιστορία,  αξιοποιούμε τα υλικά και γινόμαστε ζωγράφοι, δημιουργώντας το δικό μας πίνακα ζωγραφικής.



Ολοκληρώνοντας, το πρόγραμμα πραγματοποιείται η Καλοκαιρινή Γιορτή με τίτλο "Η Χρωματούπολη", στην οποία προβάλλεται η ανατροπή του στερεότυπου του κακού λύκου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.