18 Φεβρουαρίου 2022

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: "Τρέφομαι σωστά, ζω υγιεινά!"




Το συγκεκριμένο εργαστήριο πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας την περίοδο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου 2021. Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν η εκπαίδευση των παιδιών σχετικά με την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής μάθησης. Στόχος τ0υ ήταν η υιοθέτηση από τα παιδιά ενός νέου διατροφικού προφίλ. Παράλληλα καλλιεργήθηκαν δεξιότητες όπως η συνεργασία, η επικοινωνία, η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα και η αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων.

Ενδεικτικό μέρος της δουλειάς μας παρατίθεται παρακάτω.

 

1ο Εργαστήριο: Διατροφικό Συμβόλαιο Τάξης

Στο πρώτο εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε, επισκέφθηκε το Νηπιαγωγείο μας ο Νικόλας Διατροφούλης, μία κούκλα η οποία αποτέλεσε τον ήρωα που μας συντρόφευσε κατά τη διάρκεια του προγράμματός μας . Στη συνέχεια, τα παιδιά κατέθεσαν τις απόψεις και τις πρότερες γνώσεις τους σχετικά με την υγιεινή διατροφή και τις καθημερινές διατροφικές τους συνήθειες. Τα παιδιά συζητώντας στην ολομέλεια μεταξύ τους, με τον Νικόλα και κατόπιν καθοδήγησης της νηπιαγωγού , συνέταξαν και υπέγραψαν το «Διατροφικό Συμβόλαιο της τάξης μας». Τέλος, ζωγράφισαν σε ένα πιάτο τις αγαπημένες τoυς «υγιεινές τροφές» .





2ο Εργαστήριο:  Πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής

Με αφορμή  την αφήγηση του βιβλίου «Η κυρία Διατροφή πρώτη στη Μαγειρική», γνωρίσαμε τα είδη των τροφών, την προέλευσή τους, τη χρησιμότητα τους στον οργανισμό μας (βιταμίνες) και τη συχνότητα τους στο καθημερινό διατροφικό μας πρόγραμμα. Στη συνέχεια αποτυπώσαμε  τις νέες γνώσεις  με την κατασκευή Πυραμίδας της Μεσογειακής Διατροφής τόσο ατομικά όσο και με την ολομέλεια της τάξης.

 




3ο Εργαστήριο: Ομαδοποίηση φρούτων και λαχανικών

Στο εργαστήριο αυτό, ομαδοποιήσαμε τα φρούτα και τα λαχανικά μέσα από διασκεδαστικά παιχνίδια αισθητηριακής ολοκλήρωσης. Κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών, τα ίδια τα παιδιά μιλώντας για τα αγαπημένα τους φρούτα και λαχανικά επισήμαναν για ακόμη μια φορά τη σημαντική θέση που κατέχουν στη διατροφή μας, για έναν υγιή οργανισμό. Κλείνοντας, χορέψαμε και δραματοποιήσαμε αγαπημένα μας  τραγούδια σχετικά με τα φρούτα και τα λαχανικά.

 





4ο Εργαστήριο: Η Εποχικότητα των φρούτων και των λαχανικών

Ποια φρούτα και λαχανικά τρώμε κάθε εποχή; Στο συγκεκριμένο εργαστήριο μας απασχόλησε το παραπάνω ερώτημα. Χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες, όπου η κάθε ομάδα αντιστοιχούσε σε μία εποχή του χρόνου. Το κάθε παιδί αναζήτησε πληροφορίες στο διαδίκτυο για ένα συγκεκριμένο φρούτο ή λαχανικό που αντιστοιχούσε στην εποχή-ομάδα του. Στη συνέχεια, αφού παρουσίασαν τις εργασίες τους στην παρεούλα, έκοψαν και κόλλησαν δημιουργώντας ομαδικά κολάζ ανά ομάδα- εποχή και αντέγραψαν από πίνακες αναφοράς τις ονομασίες τροφών και εποχών.









5ο Εργαστήριο: Αξιολόγηση-Αναστοχασμός

Τα παιδιά στο εργαστήριο αυτό, μέσα από δραστηριότητες όπως: "Η Σακούλα του Κολατσιού" , «Φρουτομαχίες» και το "Πιάτο Υγιεινής Διατροφής", αξιολογήθηκαν σχετικά με το ποσοστό εμπέδωσης των νέων γνώσεων που διδάχτηκαν αναφορικά με τις υγιεινές τροφές. Τέλος, συντάξαμε με τους μικρούς μας επιστήμονες, ένα ημερήσιο διατροφολόγι0, το οποίο τα παιδιά υιοθέτησαν στην καθημερινότητά τους (δεκατιανό, μεσημεριανό) γνωρίζοντας πλέον ότι η υγιεινή διατροφή αποτελεί βασικό κομμάτι για την υγεία  και τη σωστή τους ανάπτυξη.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.