22 Φεβρουαρίου 2016

Αγαπώ τη γη!




Η ενασχόληση μας με το νερό μας οδήγησε στο σχεδιασμό και την εκτέλεση ενός προγράμματος περιβαλλοντικής αγωγής με τίτλο : "Αγαπώ τη γη!", το οποίο και χωρίστηκε σε 3 τομείς. Ο πρώτος είχε να κάνει με τη χρησιμότητα του νερού στην καθημερινότητα μας καθώς και για την αναγκαιότητα για την εξοικονόμηση του! Έτσι, αφού καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών, χωριστήκαμε σε ομάδες των δύο- τριών ατόμων και φτιάξαμε μια αφίσα με τίτλο :"Μη σπαταλάτε το νερό!"


Ο δεύτερος τομέας είχε να κάνει με την προστασία των δασών! Ξεκινήσαμε, μιλώντας για σωστές και λανθασμένες συμπεριφορές μας σε μια υποτιθέμενη βόλτα μας σε ένα δάσος! Η καταγραφή έγινε και είχε έρθει η ώρα για θεατρικό παιχνίδι! Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες (δέντρα, ζώα, πουλιά, άνθρωποι) και μια μέρα στο δάσος είχε ξεκινήσει!!!




Στο τέλος της μέρας ζωγραφίσαμε μια σωστή και μια λανθασμένη συμπεριφορά μας για την προστασία των δασών!


Οι 4 ομάδες ανασυντάχθηκαν με σκοπό τη δημιουργία μιας αφίσας- ενός ομαδικού κολάζ- αυτή τη φορά για την προστασία των δασών με τίτλο ¨Προστατεύω τα δάση- Η αλυσίδα του σχολείου μας!¨






Μιλώντας για τα δέντρα, την επόμενη μέρα ένας μικρός μας φίλος έφερε ένα κλαδί από αμυγδαλιά και ο μύθος για το δέντρο της αμυγδαλιάς απέκτησε βιωματικό χαρακτήρα!



Αφού παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή τον μύθο, δραματοποιήσαμε την ιστορία και στη συνέχεια με δακτυλομπογιές και τα αποτυπώματα των δαχτύλων μας φτιάξαμε υπέροχα κλαδιά με άνθη της αμυγδαλιάς!





Ο τρίτος και τελευταίος τομέας του προγράμματος μας είχε να κάνει με την Ανακύκλωση! Αρχικά, αναλύσαμε τον όρο ανακύκλωση και στη συνέχεια παρατηρήσαμε το σήμα με τα βελάκια. Μάθαμε τα 4 υλικά που ανακυκλώνονται (χαρτί, γυαλί, πλαστικό, αλουμίνιο) και ψάξαμε όλες τις συσκευασίες που έχουμε στο μπακάλικο για να δούμε ποιες ανακυκλώνονται και ποιες όχι.
Φέραμε κι άλλες από το σπίτι μας και τις συγκεντρώσαμε στην παρεούλα μας!



Στη συνέχεια, τις ταξινομήσαμε ανά υλικό μέσα στα 4 στεφάνια...




...και αποφασίσαμε τι θα κάνουμε με αυτές!
 Άλλες τις βάλαμε στο μπακάλικο μας, άλλες τις κρατήσαμε ως άχρηστα υλικά για τις κατασκευές μας και άλλες αποφασίσαμε απλά να τις ανακυκλώσουμε. Έτσι, οργανώσαμε τη γωνιά της ανακύκλωσης, τοποθετώντας έναν κάδο με το ειδικό σήμα και τις πετάξαμε εκεί.




Επίσης, κάθε Παρασκευή, η εκάστοτε ομάδα ανακύκλωσης θα αναλαμβάνει να μεταφέρει μαζί με την κυρία μας τον κάδο μέσα από την τάξη μας και να τα πετάμε στον μπλε κάδο ανακύκλωσης που υπάρχει έξω από το σχολείο μας!



Από τα ανακυκλώσιμα άχρηστα υλικά μας φτιάξαμε γλαστράκια για να φυτέψουμε φακές! Μια ιδέα που μας την έδωσε μια μικρή μας φίλη! Τα βάψαμε, κολλήσαμε πούλιες, ματάκια και "διαμάντια" και τέλος φυτέψαμε τις φακές!









Ώρα για παιχνίδι! Ποιος είπε ότι χρειαζόμαστε μόνο κορίνες για να παίξουμε μπόουλινγκ; Μπορούμε να παίξουμε πολύ απλά και με άδεια μπουκάλια από γάλα!




Το σύνθημα μας καθ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος ήταν : "Ανακυκλώνω σημαίνει ξαναχρησιμοποιώ!". Έτσι λοιπόν, αποφασίσαμε να κάνουμε και με τις εφημερίδες που φέραμε στο σχολείο! Σχεδιάσαμε πάνω στις εφημερίδες, τα κόψαμε και φτιάξαμε κολάζ! Οι μικροί μας δημιουργοί μεγαλούργησαν και πάλι!






Παιχνίδι και πάλι παιχνίδι!!! Με εφημερίδες αυτή τη φορά! Στον ήχο της μουσικής είτε περπατούσαμε ανάμεσα από τις εφημερίδες ή πηδούσαμε από εφημερίδα σε εφημερίδα! Όποιος πατούσε σε εφημερίδα- στην πρώτη περίπτωση, ή όποιος πατούσε έξω από την εφημερίδα -  στη δεύτερη περίπτωση έχανε και έβγαινε από το παιχνίδι.





Συμπερασματικά, το πρόγραμμα αυτό αφορά μια γενικότερη στάση ζωής που δεν μπορεί να περιοριστεί μέσα σε μόνο τρεις εβδομάδες! Αλλά κάθε προσπάθεια των παιδιών προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να επιβραβεύεται!!! 














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.