1 Φεβρουαρίου 2016

Μαθαίνω παίζοντας με το νερό!


Η ενασχόληση μας με τον χειμώνα μας οδήγησε στην ανάγνωση της ιστορίας "Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει ", του Μάνου Κοντολέων. Καθώς, όμως, είχαμε την ιστορία σε φωτοτυπία δεν μπορούσαμε να απολαύσουμε τις εικόνες του βιβλίου! Έτσι αποφασίσαμε να την εικονογραφήσουμε μόνοι μας! Αρχικά, χωρίσαμε την ιστορία σε σκηνές...





και στη συνέχεια φτιάξαμε τις ομαδούλες συνεργασίας...






Κάθε ομάδα παρουσίασε την δουλειά της στην παρεούλα μας και αφού γράψαμε το κείμενο του βιβλίου στον υπολογιστή, αντιστοιχίσαμε το κάθε απόσπασμα με την κατάλληλη εικόνα...




Αριθμήσαμε τις σελίδες, γράψαμε τον τίτλο και το όνομα του συγγραφέα και ιδού τα αποτελέσματα της δουλειάς μας!




























Και κάπως έτσι , το βιβλίο μας τοποθετήθηκε στο ράφι της βιβλιοθήκης της τάξης μας!




Η αγάπη και ο ενθουσιασμός για τον χιονάνθρωπο μας έδωσαν κίνητρο για διάφορους πειραματισμούς με το νερό! Το φαινόμενο τήξης και πήξης! Πόσο πιο βιωματικά θα μπορούσαμε να το παρακολουθήσουμε, από το να φτιάξουμε το δικό μας χιονάνθρωπο και να παρακολουθούμε μέρα με τη μέρα τι πρόκειται να γίνει;
Έτσι γεμίσαμε δυο μπαλόνια με νερό και τα βάλαμε στην κατάψυξη έως την επόμενη μέρα που θα ερχόμασταν στο σχολείο.




Την επόμενη μέρα το πρωί, η ανυπομονησία των παιδιών να ανοίξουμε την κατάψυξη ήταν απερίγραπτη! Σπάσαμε τα μπαλόνια, ενώσαμε τις δυο μπάλες πάγου με αλάτι(φτιάχνοντας έναν χιονάνθρωπο), τον ντύσαμε από τη γωνιά μεταμφίεσης, τον βάλαμε σε μια λεκάνη και του δώσαμε το όνομα.. Φρόντι!







Παρακολουθώντας τον χιονάνθρωπο να λιώνει και να γίνεται νερό, αναφερθήκαμε και στις άλλες ιδιότητες του νερού(άχρωμο, άοσμο κλπ) και καταλήξαμε στο φαινόμενο του κύκλου του νερού. Ακολούθησε ο σχεδιασμός του κύκλου του νερού από τα ίδια τα παιδιά,ως δραστηριότητα ανατροφοδότησης και αξιολόγησης.






Βύθιση και επίπλευση! Άλλη μια ιδιότητα του νερού που οδηγεί σε πειραματισμό και παιχνίδια! Συγκεντρώσαμε  διάφορα αντικείμενα από την τάξη μας, φτιαγμένα από διαφορετικά υλικά και γεμίσαμε μια λεκάνη με νερό...





και ξεκινήσαμε να τα ρίχνουμε μέσα στη λεκάνη! Ποια αντικείμενα βυθίζονται και ποια επιπλέουν;








Αφού πρώτα κάναμε και τις προβλέψεις μας, που είτε επαληθεύονταν είτε όχι! Καταγραφή δεδομένων!




Στο τέλος, σε ένα χαρτόνι ξεχωρίσαμε και ομαδοποιήσαμε  τα αντικείμενα που βυθίζονται και αυτά που επιπλέουν!











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.