31 Μαρτίου 2016

Εαυτός - Σώμα - Διατροφή







Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου
πως είναι το προσωπάκι μου;

 Τα παιδιά παρατηρούν το πρόσωπο και το σώμα τους, περιγράφουν τα εξωτερικά χαρακτηριστικά τους και τα απεικονίζουν σε μικρό χάρτινο καθρέφτη και σε χάρτινη κορνίζα. 





 Στην προσπάθεια τους να εκφράσουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του εαυτού τους, παρουσιάζουν τρία αγαπημένα τους αντικείμενα.





 Συζητώντας για τον εαυτό μας αναρωτηθήκαμε για τα εσωτερικά μας όργανα και με τη βοήθεια εποπτικού υλικού (βιβλία, εγκυκλοπαίδειες) μιλήσαμε για τα στάδια της σωματικής ανάπτυξης στις διάφορες ηλικίες: μωρό, παιδί, έφηβος, ενήλικας, ηλικιωμένος. 



Παρατηρώντας έναν πίνακα αναφοράς 




και παίζοντας με το πάζλ «Το σώμα μου», ονομάσαμε τα μέρη του σώματος και μιλήσαμε για τη λειτουργία τους. 




Τα παιδιά ζωγράφισαν τα όργανα του σώματος τους 



και στην ερώτηση ποιο όργανο είναι πιο σημαντικό για τη ζωή τους ψήφισαν την καρδιά, αφήνοντας τους πνεύμονες και τα οστά στις επόμενες θέσεις.



Γνωρίζοντας ότι ο σκελετός εντυπωσιάζει τα παιδιά επιχειρήσαμε την κατασκευή του με οδοντογλυφίδες.


 
 Βασικοί παράγοντες για την καλή λειτουργία του σώματος μας είναι η γυμναστική και η υγιεινή διατροφή. Διαβάσαμε το βιβλίο: «Πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο», ζωγραφίσαμε και συζητήσαμε ποιες είναι οι υγιεινές και οι βλαβερές τροφές για τον οργανισμό μας και φτιάξαμε ατομικές Διατροφικές Πυραμίδες ζωγραφίζοντας τις τροφές κάθε διατροφικής ομάδας. 





 Τα παιδιά κάνοντας αναφορές στις καθημερινές διατροφικές τους συνήθειες και συζητώντας για την θρεπτική αξία των τροφών συναρμολογήσαν όλα μαζί στην παρεούλα το πάζλ: «Τι τρώμε». 



Ακούγοντας την αγαπημένη μας μουσική ξεχωρίσαμε τα φρούτα από τα λαχανικά επειδή συχνά τα παιδιά δυσκολεύονται να τα διαχωρίσουν.


Κάναμε αναφορά στη διατροφή των αρχαίων Ελλήνων και στη σπουδαιότητα του ελαιόλαδου, βασικού συστατικού της μεσογειακής διατροφής και για την αποθήκευση του σε αμφορείς τους οποίους κατασκευάσαμε από χαρτί.





Επειδή η θεματική μας ενότητα συνέπεσε χρονικά με την αρχή του έτους, κόψαμε την Πρωτοχρονιάτικη πίτα μας
 και μιλήσαμε για τα είδη των γεύσεων (πικρή, γλυκιά, ξινή, αλμυρή, καυτερή).




Θεματική ενότητα χωρίς τέχνη δε γίνεται, γι αυτό ανακαλύψαμε τον ζωγράφο Αρτσιμπόλντο, ο οποίος ζωγράφιζε προσωπογραφίες χρησιμοποιώντας τα σχήματα των φρούτων.




και φυσικά τα παιδιά επιχείρησαν να τους αναπαράγουν με το δικό τους παιδικό τρόπο. 






 
Μιλώντας για τις τροφές αναφερθήκαμε στην πέψη των τροφών, τη λειτουργία του στομάχου και του εντέρου και διαβάσαμε και στη συνέχεια δραματοποιήσαμε το παραμύθι: « Ο Μάκης ο Ενζυμάκης» μαζι με τα παιδιά από το ολοήμερο τμήμα.





Με αφορμή τους ανεπιθύμητους επισκέπτες τις ψείρες που αγαπούν τα παιδικά κεφαλάκια μιλήσαμε για την σπουδαιότητα της ατομικής υγιεινής και διαβάσαμε το βιβλίο: «Πώς να φροντίζω την καθαριότητα μου ».
Αναφερόμενοι στη στοματική υγιεινή και το βούρτσισμα των δοντιών, γνωρίσαμε το    «Σοκολάκη και τη Ζαχαρούλα», δύο μικρόβια που φτιάχνουν τα σπίτια τους σκάβοντας τα δόντια μας. Μάθαμε πως με το σωστό βούρτσισμα των δοντιών μας θα στείλουμε για πάντα τα μικρόβια διακοπές.





Επισκεφθήκαμε τον οδοντίατρο με τον «Κροκόδειλο που πήγε στον οδοντίατρο» του Ευγένιου Τριβιζά



και κατασκευάσαμε τα παιδικά δοντάκια μας. 




1 σχόλιο:

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.