4 Νοεμβρίου 2016

Που πήγε η Ειρήνη; Μέρος 2ο




  Είναι γεγονός!  Η Ειρήνη έχει όντως κρυφτεί στην τάξη μας αναζητώντας καταφύγιο! Μας το μαρτυρούν τα σημειώματα της που βρίσκουμε κάθε μέρα μέσα στο βαλιτσάκι της! Μας ενημερώνει ότι θέλει να βγει αλλά ακόμα δεν μας εμπιστεύεται,.. μας φοβάται λίγο.... την τρομάζουν οι δυνατές φωνές και οι μικροσυγκρούσεις μας. Μας είπε όμως ότι  μας άκουσε να λέμε πως θα κάνουμε το σχολείο μας Ειρηνοσχολείο και της άρεσε πάρα πολύ αυτό! 
Στρωθήκαμε λοιπόν τις επόμενες μέρες στη δουλειά!Στην ολομέλεια συζητήσαμε τις ιδέες μας σχετικά με το πως φανταζόμαστε να είναι ένα Ειρηνοσχολείο .
Τα παιδιά πρότειναν τα εξής:

  1. Να φτιάξουμε σε μεγάλο χαρτί την φιγούρα της Ειρήνης και να την κολλήσουμε στην πόρτα για να φαίνεται σε όλους ότι η δική μας τάξη είναι το σχολείο της Ειρήνης.

  2. Να φτιάξουμε επίσης σε χαρτί έναν κήπο για αυτή, μια θάλασσα και μια βάρκα για να παίζει.

  3. Να φτιάξουμε ένα μεγάλο λευκό περιστέρι- που είναι το σύμβολο της Ειρήνης και να γράψουμε μέσα σε αυτό τα ονόματα μας και μια ευχή για αυτήν.

  4. Να της φτιάξουμε έναν χάρτινο φίλο για παρέα.

 5. Να προσπαθήσουμε όλοι να μη ξαναπούμε στην τάξη τη λέξη "πόλεμος" γιατί την τρομάζουμε και να προσπαθήσουμε να ελέγχουμε τη φωνή μας γενικότερα. 

Αυτά ήταν αρκετά για τις πρώτες δράσεις της αποστολής μας "ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ " της τάξης μας σε Ειρηνοτάξη!  Η αποστολή μας είναι σε εξέλιξη! Να μερικές από τις δράσεις μας! 




Φτιάξαμε τη σημαία του Ειρηνοσχολείου μας,  και την ασπίδα του "Φύλακα της Ειρήνης", ζωγραφίζοντας ο καθένας το δικό του δυνατό-θετικό σημείο και κολλώντας το σε έναν ασημί μεταλιζέ δίσκο. Ενώνοντας όλοι μαζί τις δυνάμεις μας, μέσα και πάνω σε μια ασπίδα προστατεύουμε καλύτερα την Ειρήνη στην τάξη μας.


Ετοιμάζοντας την ασπίδα του φύλακα της Ειρήνης!


 Ο καθένας μας ζωγραφίζει το δυνατό του σημείο και το βάζει ως "κρυφή δύναμη" στο μανίκι του! Από κει, το βγάζει και το κολλάει πάνω στην ασπίδα του φύλακα της Ειρήνης.




Ζωγραφίζουμε την ειδική μπλούζα του φύλακα της Ειρήνης! 





  Αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τίτλο " Ειρηνοπεριπέτειες" για να παίζουμε και να καταλάβει η Ειρήνη ότι μας αρέσει το ήσυχο παιχνίδι και όχι ο πόλεμος! 
Ουπς! είπα "πόλεμο";;; Ζονγκ! 
  Τα παιδιά είπαν να μη λέμε αυτή τη λέξη μέσα στη τάξη γιατί θα τρομάζει η Ειρήνη ! 
  Μα ναι! Θυμήθηκα ! Συμφωνήσαμε όλοι να λέμε συνθηματικά και κωδικοποιημένα, αντί της λέξεως "πόλεμος", τη φράση "παλαμάκι φοβερό"!  (Φαντάζεστε όντως , στον πλανήτη γη, να συνέβαινε στα αλήθεια ότι συμβαίνει στον πλανήτη Ν; Μια εκστρατεία-αποστολή "ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ" της γης  σε ειρηνοπλανήτη;; Ωραίος που θα ήταν ο κόσμος μας! Και αντί για "παλαμάκια φοβερά", δηλαδή πολέμους, να είχαμε παλαμάκια από χαρά;;. Ας το ευχηθούμε...)



Κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού  (είναι σε εξέλιξη ακόμα! )



  Το σεντόνι της Ειρήνης: μας το άφησε μια μέρα η Ειρήνη μέσα στο βαλιτσάκι της για να καθόμαστε αντικριστά, στη μεριά του "μιλάω" από τη μια, και στην μεριά του "ακουω" από την άλλη και να λύνουμε τα προβλήματα μας μέσα από ειρηνική συζήτηση. 





Κάθε μέρα της αφήνουμε μέσα στο μπαούλακι της, ζωγραφιές και δώρα (μέχρι και αληθινά τριαντάφυλλα!)











Κάθε μέρα, ο φύλακας της Ειρήνης και ο Ειρηνοποιός βοηθούν  τα μέλη της ομάδας να λύνουν τις διαφορές τους μέσα από συζήτηση, 



Η  υπευθυνότητα του "φύλακα της Ειρήνης" δε κάνει διάλειμμα! Και έξω στην αυλή επαγρυπνούμε για την προάσπιση της Ειρήνης! 




Μία μέρα, γράψαμε τα δικά μας μηνύματα για την Ειρήνη πάνω σε χάρτινα περιστέρια και τα κολλήσαμε πάνω στο φόρεμα της! 



  Ζωγραφίζοντας τον χάρτινο φίλο της Ειρήνης! 
Το στόμα του το κάναμε "λουλουδένιο" γιατί μιλάει ευγενικά, τα χέρια του γεμάτα "καρδουλοαγάπη". Φανταστήκαμε τον χαρακτήρα που θα έχει: καλοσυνάτος, γελαστός, φιλικός, ευγενικός, συνεργάσιμος, γεμάτος αγάπη και σεβασμό!





Σκεφτήκαμε και ένα ποίημα για τον Ειρηναίο! 









 Το "γραφείο του Ειρηνοποιού": το τραπεζάκι της Ειρήνης, με το σεντόνι της απάνω εκεί, τη σημαία του Ειρηνοσχολείου και την ασπίδα του φύλακα της Ειρήνης. Από τη μια μεριά βρίσκεται η "στοματοκαρέκλα" όπως την ονόμασαν τα παιδιά και από την άλλη η "ακουοκαρέκλα".  Οι εμπλεκόμενοι σε ένα επεισόδιο σύγκρουσης, κάθονται εναλλάξ στις δύο καρέκλες και συζητώντας, με τη βοήθεια του ειρηνοποιού που τους ακούει με προσοχή, προσπαθούν να λύσουν το πρόβλημα τους και τη διαφωνία τους.















Ζωγραφίζουμε τον κήπο και το σπίτι της Ειρήνης.









Δραματοποιούμε την ιστορία " Ο σπόρος της ειρήνης" και αφιερώνουμε την μικρή μας θεατρική παράσταση στην Ειρήνη που βρίσκεται κρυμμένη στη τάξη μας εδώ και μέρες όπως σας έχουμε πει. Θέλουμε να της δείξουμε ότι δεν έχει λόγο να μας "φοβάται" γιατί εμείς είμαστε παιδιά που μας αρέσει πάρα πολύ το ΠΑΙΧΝΙΔΙ!!!!!!!!!! 






Η αποστολή με το κωδικό όνομα "Μεταμόρφωση" βρίσκεται σε εξέλιξη! Μείνετε συντονισμένοι στη συχνότητα μας για να ενημερωθείτε σύντομα για τις νέες μας δράσεις! 

















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.