21 Οκτωβρίου 2016

Σε γνωρίζω, με γνωρίζεις, γνωριζόμαστε! Παιχνίδια γνωριμίας και συνεργασίας.




 Από τις πρώτες μέρες  ξεκινούν πολλές δραστηριότητες  προκειμένου να γνωριστούμε μεταξύ μας. Παιχνίδια με μουσική, με σταμάτημα μουσικής και σχηματισμό ζευγαριών με κοινό σημείο επαφής πότε τους αγκώνες , πότε τα μάγουλα, πότε τις κοιλίτσες μας πότε τις παλάμες κλπ. 








  Παιχνίδια ελεύθερης κίνησης στο χώρο, όπου τα παιδιά, καλούνται, όταν σταματήσει η μουσική να παίξουν με ένα κομμάτι εφημερίδας,αρχικά μόνα τους και στη συνέχεια σε συνεργασία με ένα άλλο παιδί, να προσποιηθούν ότι σκεπάζονται με μία κουβέρτα, ότι κρύβονται μαζί πίσω από έναν τοίχο, ότι  κρατάνε μία ομπρέλα κ.α










Παιχνίδια συνεργασίας και συντονισμού : 

1."Εξολοθρευτές βόμβας"
  Από τα αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών είναι οι εξολοθρευτές βόμβας! Δύο παιδιά που έχουν δέσει το πόδι τους και τη μέση τους σαν σιαμαίοι με ένα μαντήλι, (συνεπώς δυσκολεύονται στη κίνηση), βγαίνουν έξω από τη τάξη. Οι υπόλοιποι κρύβουμε σε ένα σημείο της αίθουσας ένα ξυπνητήρι που χτυπά (βόμβα) και καλούμε απέξω τους δύο εξολοθρευτές. Πρέπει να βρουν και να εξουδετερώσουν τη βόμβα πριν εκραγεί, όσο εμείς μετράμε μέχρι το 20. Η βόμβα κάθε φορά αλλάζει λειτουργία-πάντα όμως απειλεί με μια "αστεία καταστροφή" ! Πότε είναι η βόμβα του χασμουρητού-φανταστείτε να εκραγεί στη τάξη, θα χασμουριόμαστε ΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΛΟΙ! Πότε είναι η βόμβα του γαργαλητού, πότε η χαχανοβόμβα, πότε η βόμβα του φταρνίσματος  και πάει λέγοντας!..



(οι εξολοθρευτές στηρίζουν ο ένας τον άλλον για να περπατήσουν με επιτυχία προς το στόχο!)


Παιχνίδι συνεργασίας και εμπιστοσύνης:
2. "Ένα νησί για όλους!"

  Γύρω από ένα πανί ή εφημερίδες πολλές που συμβολίζει συμβολίζουν το νησί της Φιλίας τρέχουν με μουσική μικρή ομάδα παιδιών. Όταν σταματά η μουσική, πρέπει όλοι οι παίκτες να μπουν πάνω στο νησί, χωρίς να ακουμπήσει το πόδι τους στη θάλασσα (μπλε πανί), γιατί κυκλοφορούν αρπαχτικοί καρχαρίες! Σε κάθε γύρο όμως το νησί μικραίνει (διπλώνουμε κάθε φορά και από λίγο το πανί). Πρέπει τα παιδιά να βρουν τρόπο να χωρέσουν όλοι πάνω στο νησί, στηρίζοντας ο ένας τον άλλον, ακόμα και αν στέκονται στο ένα πόδι! Ένας για όλους και όλοι για έναν!



Μουσικά αντικριστά ζευγάρια:

  Μοιράζονται στα παιδιά ανά τυχαία ζεύγη μουσικά όργανα. Τα παιδιά κάθονται πλάτη με πλάτη, χωρίς να ξέρουν τι μουσικό όργανο κρατά το αντικριστό του "ανάποδο" ταίρι. Με την οδηγία της νηπιαγωγού, παίζει ένα παιδί το μουσικό όργανο που κρατά στα χέρια του και πρέπει το παιδί από την άλλη αντικριστή σειρά που έχει το ίδιο μουσικό όργανο να παίξει και αυτό το ίδιο. Είναι ένα είδος μουσικού διαλόγου με ερώτηση -απάντηση. Στο τέλος ζητάμε από τα παιδιά να παίξουν όλα μαζί τα μουσικά τους όργανα! Κρεσέντο φασαρίαςςςςςςςςςςςς!!!




Και ο χορός των παιχνιδιών καλά κρατεί και τις επόμενες μέρες! Εξάλλου, όπως είχαμε πει στην αρχή, όταν φθάσαμε στον πλανήτη Ν, εδώ μας περιμένει πολύ παιχνίδι!  Είμαστε σε ετοιμότητα!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.