28 Οκτωβρίου 2016

Αναζητώντας το Σπίτι της κυρίας Μουσικής







   Μια μέρα επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας η μουσικοπαιδαγωγός του Δήμου Περιστερίου κα Τζούλια Μιχαηλίδου, παίζοντας μαζί μας διάφορα μουσικοκινητικά παιχνίδια. 



  Στη συνέχεια, μόλις ολοκληρώθηκαν οι δράσεις με την κα Μιχαηλίδου, τα παιδιά ενθουσιασμένα πήραν τα μουσικά όργανα του νηπιαγωγείου και άρχισαν να προσπαθούν να παράγουν ήχους. Έτσι ξεκίνησε η αναζήτηση μας…
  Την επόμενη μέρα ο Παναγιώτης μας έφερε στο νηπιαγωγείο ένα βιολί και μια κιθάρα και η Μαρία ένα παιδικό αρμόνιο. Αφού πειραματιστήκαμε με το βιολί το οποίο μάγεψε τα παιδιά και γρατζουνήσαμε τα δακτυλάκια μας στην κιθάρα, μιλήσαμε για τα έγχορδα μουσικά όργανα.


 Συγκρίναμε τον ήχο που παράγει το βιολί και το αρμόνιο και ξεχωρίσαμε ποιο όργανο μας άρεσε (το αρμόνιο κάνει πιο ωραίο θόρυβο μας είπε η Νίκη). Περιγράψαμε πως νιώσαμε στο άκουσμα κάθε ήχου (όμορφα, χαλάρωση, χαμογελαστά, να θέλουμε να ξαπλώσουμε) και τι εικόνες μας φέρνει στο μυαλό (ένα νησί που πήγαμε διακοπές, ένα αεροδιάδρομο, μια θάλασσα, λουλούδια, εξοχή). 
  Ακολουθεί η επόμενη μέρα όπου έρχεται ο Θανάσης με ένα τρομπόνι και εδώ αρχίζει το πανηγύρι…Ο Θανάσης κάθε μέρα μας έφερνε από ένα ακόμη εντυπωσιακό μουσικό όργανο όπως σαξόφωνο, κλαρίνο, μεταλλόφωνο, ακορντεόν με αποτέλεσμα τα παιδιά να εκστασιαστούν από τους ήχους που παρήγαγαν από τους πειραματισμούς τους με τα μουσικά όργανα. 




Ακολούθησε η Μαρία που μας έφερε αιγυπτιακό τουμπερλέκι, ο Πέτρος μελόντικα, ο Κωνσταντίνος αρμόνιο και φλογέρα, η Μαρίνα κιθάρα και ο Αλέξανδρος φυσαρμόνικα 


και όπως καταλαβαίνετε αφού αναφερθήκαμε και στα μουσικά επαγγέλματα: τον στιχουργό τον συνθέτη και τον μαέστρο, δημιουργήσαμε και τη δική μας ορχήστρα. 




  Με το βιωματικό αυτόν τρόπο τα παιδιά έμαθαν για τα πνευστά, τα κρουστά και τα έγχορδα μουσικά όργανα και ζωγράφισαν το μουσικό όργανο που τα εντυπωσίασε. Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι της Ζαραμπούκα: ¨Ορχήστρα Ποντικάτα¨ και  το ¨Καρναβάλι των Ζώων¨ και αφού παρακολουθήσαμε στο you tube  τα όργανα που αποτελούν μια ορχήστρα κλασσικής μουσικής, ακούσαμε τις μελωδίες μιας άρπας, του κοντραμπάσου κ.α 
  


       
 Μιλήσαμε για τη σιωπή και πως της πήρε το θρόνο της η μουσική και γνωρίσαμε τον μπαμπά της κυρίας Μουσικής τον κύριο Ρυθμό και την μαμά της την κυρία Μελωδία καθώς και τα παιδιά της, τις νότες που κατοικούν στο σπίτι τους το πεντάγραμμο το οποίο αναπαραστήσαμε στο χαρτί.



  Ακούσαμε φυσικούς ήχους (βροχή, κύμα, πουλιά, αέρας, θρόισμα φύλλων, φωνές ζώων) και τεχνητούς ήχους (μηχανές, ρολόι, τηλέφωνο, ελικόπτερο) και αναφερθήκαμε στο φαινόμενο της ηχούς που με απλό και κατανοητό τρόπο παρουσιάζεται στο παραμύθι: Ο κάστορας και η Ηχώ των A. Macdonald και S. Fox-Davies.
  Επειδή μουσική και παιχνίδι πάνε μαζί έτσι και εμείς παίξαμε διάφορα μουσικά παιχνίδια όπως: «μουσικές καρέκλες»,




παιχνίδια έντασης όπου χτυπάμε παλαμάκια δυνατά και σιγά ή τραγουδάμε δυνατά και ψιθυριστά, «βρες ποιο μουσικό όργανο είναι;» όπου τα παιδιά κάθονται πλάτη-πλάτη και ότι όργανο παίζει το ένα παιδί, το ίδιο πρέπει να παίξει και το άλλο ή το ένα παιδί κλείνει τα μάτια και το άλλο παίζει ένα μουσικό όργανο όπου το πρώτο πρέπει να μαντέψει ποιό όργανο είναι,



«μαέστρος-ορχήστρα»  και «χτύπα το όνομα σου στο ταμπουρίνο».


        Όμως το σπίτι της κυρίας Μουσικής είναι μεγάλο και όπως καταλαβαίνετε εμείς μπήκαμε μόλις στο σαλόνι, όποτε η αναζήτηση συνεχίζεται….


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.