23 Νοεμβρίου 2015

Ανακαλύπτοντας τα Σχήματα




Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το βιβλίο: "Η οικογένεια τριγώνου" και βοηθήσαμε τα παιδιά να έρθουν σε πρώτη επαφή με τα διάφορα σχήματα που υπάρχουν στον φυσικό και κοινωνικό πλαίσιο της καθημερινοτητάς τους.

Στη συνέχεια γνωρίσαμε τις ιδιότητες κάθε σχήματος ξεχωριστά. Ξεκινώντας από το τετράγωνο τα παιδιά έκοψαν το σχήμα και προσπάθησαν να το μετατρέψουν σε ένα αντικείμενο που υπάρχει στη ζωή τους. Για παράδειγμα το τετράγωνο έγινε μέρος ενός τραπεζιού ή ενός σπιτιού.




Γνωρίζοντας  το τρίγωνο φτιάξανε τις προσωπικές τους πινακίδες με απαγορεύσεις ή επιθυμίες.




Με τον κύκλο έφτιαξαν χάρτινες κουκλίτσες προσπαθώντας να απεικονίσουν τον εαυτό τους.




Κατά την εμπέδωση δημιουργήσαμε ομαδικές εργασίες με τα δέντρα των σχημάτων
(Κυκλόδεντρο, Τριγωνόδεντρο, Τετραγωνόδεντρο, Παραλληλόδεντρο)



Ξαφνικά, ενώ παίζαμε διάφορα σχηματοπαιχνίδια με το Ολοήμερο Τμήμα, εμφανίστηκε ο κύριος  Γεωμετρικάκης, ο οποίος αποφάσισε να κρατήσει μόνο ένα σχήμα για την επιστήμη του τη Γεωμετρία. Τα παιδιά στεναχωρήθηκαν, χωρίστηκαν σε σχηματο-ομάδες και αφού βρήκαν εύστοχα επιχειρήματα για την ύπαρξη των σχημάτων, έπεισαν τον κύριο Γεωμετρικάκη για την αναγκαιότητα όλων των σχημάτων.






Στη συνέχεια παρατηρήσαμε την ύπαρξη των σχημάτων σε διάφορους πίνακες ζωγραφικής και ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τους δικούς τους πίνακες χρησιμοποιώντας τα σχήματα και δίνοντάς τους ένα τίτλο.





Επικεντρωθήκαμε σε έναν πίνακα του Kandinksy και αφού δώσαμε στα παιδιά λευκά τετράγωνα σε χαρτί Α4 τους ζητήσαμε να τον αναπαραστήσουν με τη φαντασία τους. Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά.



Ψυχαγωγηθήκαμε διαβάζοντας την Ντενεκεδούπολη και ζωγραφίζοντας τους ηρωές της αντιληφθήκαμε την τρισδιάστατη μορφή των σχημάτων.






2 σχόλια:

  1. Καταπληκτική δουλειά!!!Τέλεια προσέγγιση για να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τα παιδιά τα σχήματα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.